مجله نیکزی
با ابزار آموزش آنلاین

آشنایی با کاربردی‌ترین ابزارهای آموزش آنلاین

ابزارهای آموزش آنلاین می‌توانند بسیار ساده یا پیچیده باشند. همچنین این ابزارها از تنوع نسبتا بالایی برخوردار هستند.لزوما در اختیار داشتن همه ابزارهای آنلاین، برای شروع یادگیری یک دوره آنلاین ضروری نیست.همچنین دوره‌های آنلاین به روش‌های گوناگونی قابل برگزاری است؛ که هر کدام نیازمند ابزارهای خاص خود است. در این نوشته وب‌سایت نیکزی کاربردی‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای آموزش آنلاین را بررسی می‌کنیم.

دسترسی به اینترنت

طبیعتا وقتی آموزشی مبتنی بر فضای آنلاین است؛ اولین و مهم‌ترین نیازش دسترسی به اینترنت خواهد بود.

دسترسی به اینترنت می‌تواند به روش‌های گوناگونی میسر شود.

استفاده از شبکه تلفن همراه، استفاده از سرویس‌های ADSL روی خطوط ثابت و استفاده از شبکه Wi-Fi از معمول‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های دریافت یک اتصال اینترنتی است.

آموزش‌های آنلاین معمولا بر اساس محتوایی ویدئویی و ارتباطات زنده شکل می‌گیرد. به همین دلیل نیز سرعت دسترسی به اینترنت در هرچه مفیدتر و کاربردی‌تر بودن آن نقشی اساسی ایفا می‌کند.

دستگاه‌های گوناگون برای آموزش آنلاین

در کنار دسترسی مناسب به اینترنت، استفاده از دیوایس‌های گوناگون کمک می‌کند تا بتوانیم از اینترنت استفاده کنیم.

حضور در یک دوره آنلاین می‌تواند به کمک یک رایانه رومیزی قدیمی هم ممکن شود.

بنابراین لزوما نیازی به رایانه‌هایی با سخت‌افزارهای قدرتمند و پیچیده نیست.

یک دستگاه کامپیوتر که قادر به پخش ویدئو بوده؛ امکان استفاده از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس را در اختیار شما قرار دهد؛ و همچنین امکان مرور صفحات وب را داشته باشد؛ در این زمینه کفایت می‌کند.

البته که هرچقدر رایانه شما قدرتمندتر باشد؛ استفاده از آن لذت‌بخش‌تر است. اما این قدرت، برای استفاده از یک دوره آنلاین ضروری نیست.

ابزار های آموزشی
ابزار های آموزشی جانبی

لپتاب ابزار دیگری است که به کمک آن می‌تواند از یک دوره آنلاین استفاده کنید.
مزیت این دیوایس قابلیت حمل آن است؛ که کمک می‌کند در هر مکانی بتوانید از امکاناتی مشابه با یک رایانه رومیزی استفاده کنید.

در سال‌های گذشته لپ‌تاپ‌هایی با قدرت مشابه دسکتاپ، معمولا بسیار گران‌تر بودند؛ اما امروزه با توسعه تولیدات در این زمینه، می‌توان گفت اختلاف قیمت چندانی میان این دو مدل رایانه وجود ندارد.

در دوره‌های آموزش آنلاین معمولا توصیه می‌شود از رایانه رومیزی یا همراه استفاده شود. این رایانه‌ها به دلیل داشتن کیبورد و موس، اجازه می‌دهند تا بتوانید کنترل بیشتری روی روند انجام کار داشته باشید.

اما اگر به هر دلیلی به هیچ یک از این موارد دسترسی ندارید، نگران نباشید. چراکه یک گوشی هوشمند می‌تواند ابزاری همه کاره و قدرتمند و همیشه همراه برای استفاده از دوره‌های آموزش آنلاین باشد.

امروزه گوشی‌های هوشمند به راحتی به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند.

به راحتی فایل‌های ویدئویی و صوتی را پخش می‌کنند و اجازه دسترسی مناسبی به صفحات وب می‌دهند.

از همه این موارد مهم‌تر آن است که این دستگاه‌ها اجازه می‌دهند تا در هر مکان و زمانی بتوانید در یک دوره آنلاین شرکت کنید.
به هر طریق تنها کافی است یکی از این سه دستگاه را در اختیار داشته باشید؛ تا بتوانید شرکت در یک دوره آنلاین را تجربه کنید.

ابزارهای کمکی آموزشی

در کنار ابزارهای ضروری، استفاده از ابزارهای کمکی می‌تواند کیفیت آموزش آنلاین را برای شما بالا ببرد. در ادامه چند ابزار کمکی مهم را به شما معرفی می‌کنیم.
هدفون مهم‌ترین ابزار کمکی در این زمینه است.
این وسیله ساده به شما اجازه می‌دهد تا با تمرکز بیشتری به دوره آنلاین مدنظر گوش دهید؛ و همچنین در شرایط گوناگون برای افراد دیگر مزاحمت ایجاد نکنید. در شلوغی‌ها، در فضاهای عمومی مانند وسایل حمل و نقل و… این ابزار بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

میکروفون و وب‌کم نیز دو ابزار دیگر هستند که به‌خصوص در صورت استفاده از رایانه‌های رومیزی، می‌تواند امکان استفاده از دوره‌های مجازی خاص را برای شما فراهم کند.

اضافه کردن نظر