مجله نیکزی
کسب مهارت بوسیله ی آموزش آنلاین

نکاتی مهم برای مطالعه هوشمند و صرفه‌جویی در وقت

تلاش برای ایجاد تعادل بین تعهدات زندگی روزمره و تحصیل، می‌تواند بسیار پیچیده و سخت باشد. اما امری ضروری است که کمک می‌کند بهره بیشتری از ساعات زندگی خود برده باشید (استفاده از سامانه آموزشی آنلاین پیشنهاد می شود).
در اینجا ۶ نکته برای کمک به شما در زمینه مطالعه هوشمند و صرفه‌جویی در وقت آورده شده است؛ تا بتوانید برای هر چیز دیگری که در زندگی شما مهم است وقت بیشتری داشته باشید.

اهداف مناسبی تعیین کنید

در سال پیش رو می‌خواهید به چه اهدافی برسید؟ آیا می‌خواهید یک مهارت جدید کسب کنید؟ یا به زبان جدید تسلط پیدا کنید؟ شاید هم قصد دارید مهارت‌های شغلی خود را برای رسیدن به شغل رویایی‌تان تقویت کنید؟

تفاوتی ندارد که هدف شما چیست. اما هرچه که هست؛ باید به دقت مکتوب و جزئیات آن مشخص شود. تعیین هدف اولین قدم محکم برای تدارک دیدن یک مطالعه هوشمند است. شما باید هدف خود را نیز هوشمندانه انتخاب کنید. به این معنا که به درستی بسنجید که دستیابی به آن هدف چقدر برای شما مفید است؟ چقدر امکان‌پذیر است؟ چه هزینه‌هایی دارد؟ به چه میزان زمان نیاز دارد؟ و…. به این صورت می‌توانید هدف مناسب‌تر و هوشمندانه‌تری برای مطالعه و یادگیری انتخاب کنید.

روش مناسب را برای یادگیری انتخاب کنید

زمانی را صرف بررسی روش‌های گوناگون یادگیری نمایید. دوره‌های حضوری، دوره‌های آموزش آنلاین، منابع مطالعاتی شخصی و… همگی می‌توانند مفید و موثر باشند. اما طبیعتا اگر به دنبال صرفه‌جویی در زمان هستید؛ دوره‌های آموزش آنلاین روش هوشمندانه‌تری برای شما خواهد بود.

به هر صورت گزینه‌های خود را برای شروع آموزش به دقت بررسی کرده و مناسب‌ترین روش و منابع مطالعاتی را برای خود انتخاب کنید.

روش صحیح یادگیری با نیکزی
روش صحیح یادگیری با آموزش آنلاین

زمان خود را برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای زمان موجود، همه چیز را بسیار آسان‌تر می‌کند. با برنامه‌ریزی خوب، شما هرگز احساس عجله و دیر شدن نخواهید کرد. بنابراین مطالعه شما بسیار پربار خواهد بود. در واقع مدیریت زمان یک مهارت است که یادگیری آن به شما در داشتن مطالعه‌ای هوشمندانه‌تر و مفیدتر کمک می‌کند.

یکی از ترفندهای بهبود انعطاف‌پذیری این برنامه‌ریزی نیز استفاده از دوره‌های آنلاین است. دوره‌های آنلاین اجازه می‌دهد تسلط بیشتری بر زمان موجود داشته و ساعاتی را برای مطالعه و یادگیری انتخاب کنید که در سایر روش‌های آموزشی امکان‌پذیر نبودند.

برنامه‌ای برای مدیریت استرس داشته باشید

گاهی زندگی دشوار می‌شود. رسیدگی به امور کاری، زندگی شخصی، دوستان و خانواده، ممکن است بسیار وقت‌گیر شود. در این شرایط مطالعه و تحصیل همیشه اولین چیزی است که افراد آن را فدای فشارهای دیگر می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که برنامه‌ای برای کنترل استرس در این شرایط استرس‌زا داشته باشید.

در این زمینه در درجه اول بکوشید تا حد ممکن شرایط ایجاد استرس را کاهش دهید. دوره‌های آموزش آنلاین به شما کمک می‌کند تا مطمئن باشید، حتی در صورت عدم حضور در جلسات آنلاین احتمالی، فایل‌های ویدئویی و مستندات کلاس را در اختیار خواهید داشت و در فرصت مناسب از آنها استفاده می‌کنید. امکانی که معمولا در دوره‌های حضوری وجود ندارد. در درجه دوم نیز راه‌کارهایی برای مقابله با شرایط استرس‌زا بیابید. ورزش، تغذیه مناسب، خواب مناسب، حذف زوائد و کارهای وقت‌گیر، استفاده از زمان‌های مرده و تمرینات ذهنی، در این زمینه کمک‌کننده است.

پیشرفت خود را ثبت کنید

بررسی منظم پیشرفت شما یک روش عالی برای پایدار ماندن و ایجاد انگیزه است. ابزارهایی متنوعی وجود دارد که کمک می‌کنند تا به سادگی هرچه تمام‌تر گزارشی از پیشرفت ماهانه خود را ثبت کنید. یکی از این ابزارها استفاده از نرم‌افزار صفحه گسترده اکسل است.

حداقل برای تجربه، یک دوره آنلاین را طی کنید

یادگیری نباید همیشه جدی باشد. چیزهای زیادی در دوره‌های آنلاین وجود دارد که جالب، مفید و سرگرم‌کننده است. در اینجا بسیار مهم است که به فلسفه یادگیری مداوم علاقمند شده و بخشی از زمان روزمره خود را به آن اختصاص دهید.

اضافه کردن نظر