مجله نیکزی

چرا کسب مهارت از طریق آموزش آنلاین

کسب مهارت از طریق آموزش آنلاین می‌تواند در ابعاد مختلف ارزشمند باشد. با توسعه تکنولوژی‌های ارتباطی و رشد دسترسی به اینترنت در جوامع مختلف، بهره‌برداری‌های بسیاری از امکانات این شبکه صورت گرفت. یکی از این موارد رشد دوره‌های آموزشی آنلاین بوده است. این دوره‌ها کمک کرده است تا دریافت آموزش‌های حرفه‌ای، ساده‌تر، سریع‌تر، حرفه‌ای‌تر، در دسترس‌تر و ارزان‌تر شود. در این نوشته وب‌سایت نیکیزی می‌خواهیم شما را با ۵ دلیل مهم درباره آغاز کسب مهارت از طریق آموزش‌های آنلاین آشنا کنیم.

فلسفه علم آموزی

ذات انسان همیشه به دنبال یادگیری و کسب تجارب جدید است. فارغ از این که کسب یک مهارت مشخص، چقدر می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ یادگیری مداوم می‌تواند از سر علاقه و سیراب‌کننده نیازهای روحی شما باشد. بسیاری از ما در زمینه‌های مهارتی مورد علاقه خود، کسب مهارت را به عنوان یک سرگرمی و علاقه شخصی دنبال می‌کنیم.در واقع اگر به‌خوبی بتوانید زمینه مورد علاقه خود را بیابید؛ مطالعه، یادگیری و کسب مهارت، می‌تواند به عنوان یک سرگرمی مفید و جذاب در خدمت شما باشد. در این زمینه دوره‌های آنلاین کمک می‌کنند که هزینه و زحمت شما برای دستیابی به این علاقه شخصی، ساده‌تر و ارزان‌تر شکل بگیرد.

چرا آموزش مجازی
کسب مهارت آنلاین

رشد در ابعاد شخصی

دومین دلیل برای آغاز یادگیری یک مهارت تازه از طریق آموزش آنلاین، رشد در ابعاد شخصی است. هرچه آموزه‌ها، دانش و مهارت‌های شما بیشتر باشد، قطعا به انسان بهتری تبدیل خواهید شد؛ و این انسان بهتر برای خود، اطرافیان و جامعه، مفیدتر بوده و محبوب‌تر است.

فراتر از این موارد، رشد در ابعاد شخصی به شما اجازه می‌دهد تا رضایت درونی بیشتری نسبت به خود داشته باشید؛ و این رضایت موجب افزایش سطح رضایت شما از زندگی نیز خواهد شد. آموزش‌های آنلاین این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که به یادگیری مهارت‌هایی بپردازید که پیش از این به آن فکر نمی‌کردید. مهارت‌هایی که ممکن است از حیطه موضوعی رشته دانشگاهی شما دور باشد و یا تصور کنید که از سن و سال شما برای یادگیری آن گذشته است؛ اما مهارتی را به شما می‌آموزد که سال‌ها در درون خود معتقد بودید که به آن علاقمند هستید و در آن حوزه استعدادهایی نهفته دارید.

کسب ثروت

بدیهی است که همه ما (یا حداقل غالب افراد جامعه) به دنبال کسب ثروت هستیم. ثروت به معنای بهره‌مندی از منابع مالی مناسب، می‌تواند بسیاری از مشکلات زندگی را حل کند؛ و شرایط بهتری برای رشد و نمو افراد و لذت بردن از زندگی برای آنها فراهم نماید.

در دنیای امروز ثروت بیش از هر چیزی از طریق دانش به دست می‌آید. در واقع هر فردی که دانش بیشتری دارد؛ می‌تواند ثروت بیشتری نیز به دست آورد. چه بخواهید که در جایگاه شغلی فعلی رشد کرده و از مزایای مالی آن بهره‌مند شوید؛ چه بخواهید کسب‌وکاری کوچک یا بزرگ را برای خود تاسیس کنید؛ کسب مهارت در حوزه‌های مرتبط، این شرایط را برای شما فراهم‌تر می‌کند.

البته واضح است که در این زمینه‌ها، فاکتورهای موثر دیگری نیز نقش بازی می‌کنند؛ اما شاید کم هزینه‌ترین و البته موثرترین فاکتور این زمینه، دانش باشد. دانشی که می‌توانید با سرمایه‌گذاری کم و از طریق کسب مهارت به کمک آموزش آنلاین، آن را به دست آورید.

استفاده از فرصت‌های اندک

کسب مهارت از طریق آموزش آنلاین به شما اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های اندک زندگی، بیشترین استفاده را ببریم. بسیاری از ما در گیرودار مشکلات زندگی روزمره غرق هستیم؛ و معمولا در طول روز، هفته و حتی ماه، ساعات مناسب و به‌هم پیوسته‌ای برای پیگیری دوره‌های آموزشی حضوری نداریم. در این شرایط اگر بتوانیم از ساعات و حتی دقایق خالی روزمره خود استفاده کنیم (به عنوان مثال در مسیرهای رفت و آمد روزانه، زمان‌های گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، روزهای تعطیل و…)؛ این امکان را فراهم کرده‌ایم که دانش یا مهارت مشخصی را به تدریج یاد بگیریم. در این میان آموزش‌های آنلاین نیز به کمک ما آمده‌اند تا به کمک تکنولوژی از این فرصت‌های اندک، استفاده مفیدتری داشته باشیم.

اگر تا امروز به یادگیری از طریق آموزش‌های آنلاین فکر نکرده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم این تجربه شیرین را با نیکزی آغاز کنید.

 

اضافه کردن نظر