مجله نیکزی
مدیریت زمان و اصول آن

آموزش مدیریت زمان و نکات مهم آن

زمان ارزشمندترین دارایی انسان است و مدیریت زمان نیز یکی از راه هایی است که موجب می شود تا از این دارایی حداکثر استفاده را داشته باشید.

زندگی مانند هدیه‌ای است که به رایگان به ما داده شده و در این مسیر هیچ وقت به عقب باز نمی‌گردیم.

در این میان انسان‌های موفق کسانی هستند که قدر این هدیه ارزشمند را بیش از سایرین می‌دانند.

مدیریت زمان و بهره بردن از تک‌تک لحظه‌های زندگی، رازی است که موفق‌ترین افراد تاریخ به آن اشاره کرده‌اند.

اما منظور از مدیریت زمان چیست؟ چگونه می‌توان روی زمان کنترل بهتری داشت و از دقایق، ساعات و روزهای زندگی استفاده بهتری کرد؟

پاسخ به این سوالات همگی در مفهومی به نام مدیریت زمان نهفته است.

مدیریت زمان فراتر از عادات شخصی و ذاتی است؛ و شامل روش‌ها و تکنیک‌هایی است که می‌تواند به شما در بهره‌برداری بهتر از زمان کمک کند.

آموزش مدیریت زمان

آموزش مدیریت زمان به روش کیمیاگران

اگر به دنبال منبعی معتبر، مناسب و کامل در این زمینه هستید؛ دوره آموزش آنلاین مدیریت زمان به روش کیمیاگران، می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

در این دوره ی فیلم آموزش که در وب‌سایت آموزش آنلاین نیکزی ارائه شده است؛ طی ۲۵۷ ویدئوی آموزشی و در مجموع ۱۰۲ دقیقه ویدئوی آموزشی، طی ۷ سرفصل با مفاهیم و روش‌های این دوره آشنا می‌شوید.

در ادامه مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دوره را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های عمر و زمان

پیش از ورود به بحث مدیریت زمان، بهتر است به خوبی با ویژگی‌های عمر و مفهوم زمان آشنا شوید. در این بخش طی دو ویدئو با این موضوع آشنا می‌شوید؛ و همچنین نتایج یک تحقیق علمی درباره عمر را خواهید دید.

اصول مدیریت زمان

در این بخش با اساسی‌ترین اصول مدیریت زمان آشنا می‌شوید. اصولی که می‌تواند کنترل شما را بر زمان‌های بینابینی زندگی بیشتر کرده و به اصلاح باورهای اشتباه درباره زمان می‌پردازد.

معرفی مهارت‌های مدیریت زمان

آنچه تا این بخش از این دوره مطرح شده بود؛ بیش از هر چیز به اصول تئوریک در این زمینه پرداخته است. اما برای آنکه بتوانید در عمل استفاده مفیدتری از زمان در زندگی خود داشته باشید؛ نیازمند یادگیری و استفاده عملی از اصول مشخصی هستید.

مهم‌ترین اصولی که در این بخش مطرح شده و درباره آن صحبت می‌شود شامل نظم بخشی، واقع بینی، بهره‌وری در زمان، قدرت تمرکز، مهارت نه گفتن، هم‌افزایی در کارها، استفاده از هدیه زمان، منحنی یادگیری، مهارت خواب خوب و آشنایی با نرم‌‌افزارهای مدیریت زمان است.

انتظار می‌رود با مشاهده ویدئوهای آموزشی این بخش، بتوانید در عمل ایده‌ها و روش‌هایی برای مدیریت بهتر زمان‌های از دست رفته خود داشته باشید. با کمی دقت در عناوین مطرح شده، در خواهید یافت که این موارد در استفاده بهتر از زمان‌های مرده، افزایش تمرکز و آمادگی ذهنی و نظم و واقع‌بینی در برنامه‌ریزی، تمرکز کرده است.

چرایی از دست دادن زمان

متاسفانه از دست رفتن زمان همیشه به دلیل عدم آشنایی با مهارت‌های مدیریت زمان نیست. گاهی بسیاری از افراد، علی‌رغم آشنایی با این فنون، به دلایل گوناگون توانایی استفاده مفید از زمان را ندارند.

در این بخش موضوعات گوناگون که منجر به این مسئله می‌شوند مورد بررسی قرار گرفته است.به عنوان مثال کمال‌گرایی، تعویق و تعلل در انجام کارها، ناتمام و نیمه‌کاره گذاشتن کارها، تماس‌های تلفنی بی‌مورد، جلسات گروهی بی‌فایده و کنترل نشده، ملاقات‌ها و دیدارهای برنامه‌ریزی نشده، بی‌حوصلگی و نداشتن دانش کافی، از جمله این موارد هستند. طبیعتا آشنایی با موارد ذکر شده می‌تواند دید بهتری به شما داده و بتوانید با رفع نواقص، کنترل بیشتری بر زمان در زندگی خود داشته باشید.

برای دریافت این دوره می‌توانید مشترک وب‌سایت آموزش مجازی نیکزی شوید. با دریافت این اشتراک، علاوه بر دسترسی به دوره مدیریت زمان، می‌توانید از تمامی دوره‌های آموزشی موجود در مجموعه نیکزی بهره ببرید.

اضافه کردن نظر